Tuesday 12 June 2012

GOOGLE DE BEĞENİLEN MAKALE


İnternet de uzun uzun araştırma yapıyor olduğunuzu hissediyor gibiyim,sizde google ın sevdiği makale türlerinin nasıl hazırlandığını öğrenmek istiyorsanız, doğru adrestesiniz.Bakınız özgün makale nedir,öncelikle buna bakalım,kendi belirlediğiniz bir konu üzerindeki tüm,kendinize özgü tarzda , usul ve ifade ile,görüş,düşünce ve fikirlerinizi aktardığınız yazı metnine biz makale diyoruz.Burada önemli olan kendi düşüncenizi özgün bir dil ile ifade etmek den geçiyor,benim buradaki açıklamamda aynen böyle,konuyu siz belirlersiniz,ufkunuz geniş olsun,düşünebileceğiniz aklınıza gelen her konuda makale hazırlayabilirsiniz,iletişim,sosyal içerik, tarih,koleksiyon,eğitim,web tasarım,spor,magazin,medya gibi güncel olaylar v.s. ancak şu bir gerçek ki herkesin makale yazabilmesi kolay bir iş değildir,bundan maksadım,kaliteli ve iyi bir makale yazması mümkün değildir,uzun bir çalışma ve bol bol okumak okuduğunu,anlamak ve kendi özgün yorumunu,kendinize özgü ifade ve dil ile yazıya dökmektir,meşakkatli ve zaman ister.

Makale yazmada özellikle dikkat edilmesi gereken konuları sıralarsak eğer,
-Kesinlikle olağanca kısa,vede öz ifadeler yer almalı,özgün olmalı
-Makalenin konusunu içeren bilgi,yorum ve görüşlerinize yer vermeniz,
-Okuyucu tarafından gayet sade ve çok berrak anlaşılır bir metin olmalı,
-Genel hedef ne olursa olsun,okuyucuyu bilgilendirmek ve faydalı olması amaçlanmalı,
-Düşünceleriniz ve yorumlarınız ve konu ile ilgisi olmayan hiçbir cümle kullanılmaması,
-Hedef sadece bir konu üzerine yoğunlaşmalı ve o konu üzerine derinlemesine bilgi aktarmalı,
-Kopya alınmamalı,orijinal kendi yorumlarınız olmalı,
-En önemlilerinden bir tanesi de makalenin kullanılan başlığı,kesinlikle açıklayıcı ve konuyu vurgulamalıdır.
Makaleler konularına göre kimisi uzun bir anlatım içerir,kimisi gayet kısa tutulur,kişiyi usandırmadan,ilgi uyandıran kendi öz ifadeler kullanırsınız,bu şekilde okuyucu,kendi dünya görüşü ile sentezlemek,konuya olan ilgisi kişinin kendi yorumunu vermesi ile sonuçlanacaktır,işte o  zaman makale amacına ulaşmış demektir,bu yorum ister olumlu ister olumsuz olsun,burada ki amaç düşüncelerin paylaşılmasıdır.bazı yazarlar makalenin uzun tutulmasından yanadır,ancak benim görüşüm,yerine göre değişmelidir,daha öncede söylediğimiz gibi,uzun ve zahmetli bir dönemden sonra,sürekli araştırarak ve okuyarak kendinizi geliştirebilirsiniz,ancak kafanızı karıştırmadan araştırmalar yapın gereksiz bilgilerle  zaman kaybetmeyin,bir konuda uzmanlaşmak, her zaman iyi olacaktır.Herşeye rağmen ben bu işe gönül vermek istiyorum diyorsanız,önce sabırlı olun ve işinize odaklanın,bir çok yazarın makalelerini okuyunuz,her şey gönlünüzce olsun..Click Here!

Görevimiz sizi doğru adrese ulaştırmak.






4 comments:

  1. Ben şahsım adına okunması zor makaleleri okuyamıyorum :)
    Mesela "her şey" ayrı yazılır. Siz baze ayrı bazen birleşik yazmışsınız. "Birçok" bireşik yazılır, siz ayrı yazmışsınız.
    Bazı vigüllerdne sonra boşluk koyup, bazılarından sonra koymamışsınız. Bazı cümleleri küçük harfle başlatmışsınız. Bazen "ş" yerine "s" yazmışsınız, ama bazen de "ş" harfini kullanmışsınız. "okuduğunu,anlamak" tamlamasının ortasına virgül koymuşsunuz.
    Üşenmedim saydım, tam 4 satır süren cümleler kurmuşsunuz :)
    Yazının içeriği iyi ama okunması zor olmuş. Bilginize :)

    ReplyDelete
  2. yorucu bir günden sonra,biraz acele oldu ama eksiklikleri düzelmeye çalışacaz.yinede teşekkür ederim,olumlu ve olumsuz eleştirileriniz için.

    ReplyDelete
  3. merhabalar efendım,

    yazılarınız sıze aitse cok begendım.sıtemızde konuk yazar olmak ıster ve yazılarınızı yayınlamak istersenız kapımız acık.bana site üzerinden ulaşabilirsiniz.esen kalın.

    http://sonsuzlukhecesi1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. İlginize ve güzel yorumlarınıza,teşekkür ederim,kendi bloğumda zamanım oldukça yazabiliyorum,şimdilik söz veremem,ancak belki ileride olabilir,sitenizi ziyaret ettim çok beğendim,Allah utandırmasın,sizlere başarılar,herşey gönlünüzce olsun..

    ReplyDelete